Een dag met "bijzondere" ontmoetingen...

30 juni 2016 - Biganos, Frankrijk

Gisteren hebben we al kennis gemaakt met Marco, de huisbaas van onze B&B. Hij woont er niet zelf, maar zorgt wel voor het ontbijt. Zeg maar wat we willen hebben en hij zal het om half 9 brengen. Eerder kan niet, want hij moet daar wel boodschappen voor doen. Dus we hebben uitgeslapen en om half 9 zitten we lekker buiten op ons terras te wachten op Marco. En daar is hij met zo veel eten dat we er de hele dag mee kunnen doen. Dat begint dus goed en ook de zon schijnt vandaag! We stappen op de fiets en na 10 kilometer hebben we zin in Franse cappuccino. We zitten net aan onze koffie als onze vrienden uit de Pyreneeën eraan komen fietsen. Gisteren hebben we ze al een paar keer ontmoet en er vrolijk grapjes mee gemaakt. Zij zien onze Franse cappuccino en besluiten daar ook voor te gaan. Misschien hadden ze dat beter niet kunnen doen, want € 5,00 per kop is toch wel wat veel. Maar.... hij was wel lekker! Op de fiets gestapt en we vervolgen ons traject, dat vandaag zo goed als vlak is. En alleen maar fietspaden, wat wil je nog meer. Je komt weinig mensen tegen, maar op een gegeven moment worden we gepasseerd door een man op de fiets met alleen maar een heel klein rood zwembroekje aan. We maken nog een grapje tegen elkaar dat het zo ook kan en we nog meer bagage naar huis kunnen sturen. Om 12 uur stoppen we voor de lunch. Niemand te bekennen en het is doodstil in het bos. We genieten van ons broodje tot we plots een naakte man op de fiets aan zien komen met alleen een klein rugzakje om. Het is net of je een vreemde diersoort voorbij ziet komen, zo verbaasd ben je dan... Omdat we maar 62 kilometer hoeven vandaag en helemaal niet verkeerd zijn gereden komen we al om 15 uur in ons hotel aan. Lekker relaxed deze dag en zo kunnen we ons nog even sparen voor de Pyreneeën.