Eindeloos rechtdoor!

2 juli 2016 - Dax, Frankrijk

Vandaag gaat de tocht naar Dax, 82 kilometer alsmaar rechtdoor door het bos. Dat gaat zeer voorspoedig en om 12 uur hebben we al 48 kilometer gedaan. Alles zit dan ook mee, het weer is prima (half bewolkt, weinig wind en 22 graden) en de wegen zijn overwegend vlak en in redelijke staat. Dat hebben we op sommige plaatsen wel anders aangetroffen. We hebben vandaag precies 1500 kilometer gefietst, toch een kleine mijlpaal! Zijn we vandaag dan helemaal niets tegengekomen? Natuurlijk wel! Een Nederlands echtpaar dat van Santiago naar huis fietst, een Frans echtpaar dat naar Santiago wandelt, twee herten die de weg oversteken, een overreden slang op de weg (je kijkt toch even goed om je heen op je stopplaats), een fietser die al drie jaar Frankrijk en Italië doorkruist (hij regelt voor ons de slaapplaats in Dax), een lieve mevrouw die voor ons de geschiedenis van de Notre Dame van Buglose uitlegt en uiteindelijk een leuke ontvangst in de refuge in Dax. Deze nacht slapen we met nog vier pelgrims in de gite. Het is de eerste keer dat we met meerderen op een slaapzaal liggen. Het zal ons benieuwen, misschien doen we wel geen oog dicht.

Verder hebben we vandaag een speciaal bezoek gebracht aan La Chapelle de Miracles om voor Erwin te bidden en kaarsjes aan te steken. Wij willen vanuit onze pelgrimstocht hem kracht geven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Janny en Chris:
    2 juli 2016
    Dag Coby en Hanny,
    1500 km, een felicitatie waard. Als de kaarsjes nu ook eens willen helpen voor wat droger weer, wordt de tweede helft een makkie...
    Ga zo door zou ik zeggen.
    Groet, uit Wijchen
  2. Dorothé:
    3 juli 2016
    Elke dag maken jullie weer bijzondere dingen mee, en wat een leuke verhalen, ik lees ze elke dag. Mooi een kaarsje voor Erwin . Hopelijk lekker slapen, en morgen weer verder richting Spanje, toi toi toi!!
  3. Geert van Rooij:
    Dag Coby en Hanny,
    Leuk om jullie reisverslag te volgen, elke dag anders. De foto's alleen al zijn een beeldverhaal. Ik wens jullie verder een veilige en inspirerende reis.
    P.s. jullie hebben toch niet aan de paddo's gezeten? (Mannen in zwembroek of naakt).
  4. Lia Akkermans:
    Hoi Coby en Hanny,
    Wat is het leuk om jullie te volgen via je verhalen en foto's.
    1500 km, echt knap.
    Verder veel fietsplezier en dat het goed mag blijven gaan.
    Groetjes van ons.