Nog maar een paar bergen te gaan ......

21 juli 2016 - Arzúa, Spanje

Het plan was om nog drie dagen te fietsen, maar gisterenmiddag hebben we besloten om de laatste 102 kilometer in 2 dagen te doen. Het begint te kriebelen om weer naar huis te gaan, we zijn immers al zo lang onderweg. We hoeven niet meer zo vroeg binnen te zijn voor de warmte (vandaag is het 26 graden). De plaatsen, waar we nu kunnen overnachten zijn best klein en die plaatsjes hebben we in een uurtje bekeken. En voor ruim 50 kilometer draaien wij onze hand niet meer om... Gevolg is natuurlijk wel dat we veel eerder dan gepland in Santiago zijn. Gelukkig kunnen we onze terugvlucht vanuit Porto drie dagen vervroegen. We komen dus morgenvroeg al aan in Santiago en gaan zaterdagmiddag met de trein en bus naar Porto. Zondag Porto bekijken en maandag vliegen we terug naar Nederland. We hebben dan precies 6 weken over de fietstocht gedaan. Vandaag 57 kilometer gefietst en dat zijn geen gemakkelijke kilometers geweest. Heel veel klimmen (meer dan 1000 hoogtemeters) maar gelukkig mogen we ook af en toe dalen en dat is erg fijn!  We zijn heel blij als we om half 2 in Arzúa zijn, maar het vinden van een herberg valt niet mee. Het is erg druk op de Camino. Heel veel Spanjaarden lopen alleen de laatste 100 kilometer en dat merken we. We besluiten een hotelletje te nemen. Eigenlijk is dat ook prima! Morgen nog 45 kilometer en dan zijn we er!

1. Leo Eestermans:
    21 juli 2016
    Knap gedaan zeg. Toppie, behalen jullie de finish gelijk met de 4 daagse van Nijmegen............Maar jullie dagen waren pittiger hoor!!!
    Groetjes hè
  2. Hilde:
    21 juli 2016
    Goed idee van die gewijzigde plannen, mooi met het thuisfront live al jullie verhalen delen :-)
  3. Natasja:
    21 juli 2016
    Super prestatie. Geniet van de laatste kilometers. Jullie zijn een hele mooie ervaring rijker.
  4. Frans:
    21 juli 2016
    Ontzettend bedankt voor 6 weken prachtige verhalen !
    Jullie hebben top(pen) prestaties geleverd
  5. Dorothé:
    21 juli 2016
    Toi Toi voor morgen, de laatste kilometers. Heel veel plezier en geniet van de aankomst in Santiago!!
  6. Esther Frijters:
    21 juli 2016
    Succes met de laatste km. Bijzonder hoor. War een mooir ervaring.
  7. Ria:
    21 juli 2016
    oost west, thuis best, maar jullie hebben een pluim verdiend
  8. Bert en toos eestermans:
    21 juli 2016
    Het plan SANTIAGO is bijna voltooid succes voor de laatste ETAPPE
    en geniet met volle teugen bij de AANKOMST
    goede reis terug en GROTE KLASSE wat jullie toch maar mooi gefikst hebben!! bert toos
  9. Toos Eestermans:
    21 juli 2016
    Hullie hebben het toch maar mooi gered, dan kun je lejjer naar huis! Het zijn wel weken geweest voor jullie om nooit meer te vergeten!
  10. Marjan:
    22 juli 2016
    Het was leuk om jullie verhalen te lezen. Heel veel succes bij de "laatste loodjes".
    Qué bien! Hasta Luego
  11. Jan:
    22 juli 2016
    Heel goed damens, geniet van de laatste dagen. Veilige terugreis en bedankt voor de mooie fotoos en verhalen. Wij hebben ervan genoten. Het was net of wij zelf de tocht hebben gefietst.
  12. Peter Tax:
    22 juli 2016
    Fiets gerust nog een eind door dames. Jullie reisverslag is een genot om te lezen!!
  13. Nel Eestermans vanGinneken:
    22 juli 2016
    Goed gedaan dames,mooie foto's,veel gezien,
    nog maar een paar km en jullie zijn er.Geniet van het mooie Santiago.
    Wij wensen jullie een veilige terugtocht.
    Wij hebben genoten van jullie verhalen mooi zo.
  14. Marleen Ligthart:
    22 juli 2016
    Hola Hanny y Coby!! Bien venido a Santiago de Compostella!

En voor morgen: Bem-venido a Portugal! Sa'ude, com un copo de Porto!!

Goede terugreis!!
  15. Diana:
    22 juli 2016
    Super knap van jullie! En naar huis is natuurlijk super fijn. Maar wat zal ik jullie verhalen missen. Dagelijks even mee genieten van jullie tocht en belevenissen. Succes de laatste dag.
  16. Leo Eestermans:
    22 juli 2016
    Zo dames, missie volbracht.........knap gedaan!!!!
    Groetjes en nog een paar mooie dagen en goeie thuisreis....!!!