Santiago: we did it!

22 juli 2016 - Santiago de Compostella, Spanje

Het is de laatste keer dat we om 6 uur opstaan en op de fiets stappen. En zoals zo vaak zijn de laatste loodjes zwaar... Ook bij ons! Misschien omdat het einddoel zo dicht bij is, maar we kunnen eigenlijk geen bergen meer zien. En dan moet je toch nog een paar keer tegen een heuvel van 10% op... Poeh, even hebben we het helemaal gehad. Maar dan komen de laatste 10 kilometer en gaat het toch ineens snel. We zien Santiago liggen en ons wacht nog een helling van 14%. Die lopen we naar boven en dan zijn we er! 2515 kilometer afgelegd in 6 weken! We zijn helemaal blij en gelukkig dat we het gehaald hebben. Wie had dat gedacht na vorig jaar? Wij zijn er altijd in blijven geloven, ook al duurde het herstel van Coby lang. En tot onze grote verwondering zijn er verschillende pijntjes geweest, maar nooit in de nek. Super toch? In Santiago zijn op dit moment miljoenen mensen voor het feest van Saint Jacques. Geen slaapplaats te krijgen, maar we hebben wéér geluk. Een mevrouw spreekt ons aan dat zij nog een slaapplaats heeft, dus we hebben weer onderdak. Daarna ons compostelaat (bewijsstuk van volbrenging van je tocht, uitgegeven door het bisdom van Santiago) gehaald, de huiskamer van de Lage Landen bezocht, waar we verwend worden met originele Santiagotaart, de fietsen ingeleverd voor transport en natuurlijk tussendoor heerlijk op een terras voor een hapje en een drankje, want dit mag wel gevierd worden. Morgen vertrekken we met de trein en bus naar Porto en maandag vliegen we naar huis. Zo fijn om iedereen weer te zien!

1. Kim:
    22 juli 2016
    Super gedaan dames!!! Jullie kunnen met recht trots zijn. Wij zijn het in ieder geval!!! Echt ontzettend knap. Geniet nog van de laatste paar dagen. Liefs, Roger, Jet en Kim
  2. Ruud Fiers:
    22 juli 2016
    Proficiat Coby en Hannie met jullie prestatie.
    Jullie kunnen terug kijken op een mmoie camino waar je nog lang aan terug zal denken, super.

Gr. Ruud en Jeanne
  3. Elly:
    22 juli 2016
    Wauw ze zijn er! Coby en Hanny! Kanjers zijn jullie.. Zoveel respect..
    Geniet nog met volle teugen van jullie prestatie en van Santiago!
    Goede reis terug en tot gauw!!!! Groetjes Cees Elly Nick Else Miek Julie en Jordi
  4. Leo Eestermans:
    22 juli 2016
    Hallo dames, missie volbracht.........van harte met deze prestatie.
    Nog een paar mooie dagen en dan lekker naar huis.........en nog nagenieten.
    Groetjes
  5. Anki:
    22 juli 2016
    KOMEN JULLIE HEEL ERG SNEL TERUG?
    VAN JOB
  6. Anki:
    Lieve oma

Heel kna per gedaan tot maandag
  7. Natasja:
    22 juli 2016
    Hanny en Coby gefeliciteerd met deze mooie prestatie. Ik heb genoten van jullie mooie reisverhalen. Een ervaring om nooit meer te vergeten. Veel plezier de laatste dagen en een fijne thuisreis.
  8. Els:
    Proficiat meisjes! TOP!
    Groetjes en tot binnenkort.
    Els en Jan
  9. Bert en toos eestermans:
    Coby en Hanny
    PROFICIAT KANJERS met deze prestatie!!
    ,n ervaring om nooit te vergeten.
    en weer een veilige reis naar huis,( wij hebben genoten van jullie )
    gr bert en toos
  10. Liesbeth en Jan:
    PROFICIAT dames.
    Mission accomplished
  11. Dorothé:
    22 juli 2016
    Respect!!!! Gefeliciteerd, heel veel plezier in Porto, en dan lekker naar huis.
  12. Ad van Oosterhout:
    23 juli 2016
    Coby en Hanny van harte gefeliciteerd met het bereiken van jullie doel Santiago, jullie zijn een paar kanjers die ondanks dat het behoorlijk zwaar was toch wisten door te zetten.
    Geniet van jullie verblijf daar en in Porto en een heel goede en veilige terugreis.
    Groetjes Ad
  13. Irene:
    23 juli 2016
    Proficiat dames! We hebben genoten van jullie verhalen en de foto's! De heren moeten nu waarschijnlijk in training, want mogelijk hebben jullie de smaak nu te pakken! Groetjes en tot binnenkort.
    Kees en Irene
  14. John en Corrie:
    Hanny en Coby,
    Bewondering! Nog rustig nagenieten en een goede vlucht.
    Tot snel.
  15. Loes en Toon:
    Hoi Hanny en Coby,
    Stikgoed gedaan meiden.
    Wij zijn hartstikke trots op jullie.
    Goede vlucht terug.
  16. Nel Eestermans vanGinneken:
    24 juli 2016
    Gefeliciteerd dames,goed gedaan.
    Volgend jaar te voet?(grapje)
  17. Hilde:
    25 juli 2016
    KANJERS! Van harte proficiat!!
  18. Marjan:
    25 juli 2016
    Proficiat dames, ik doe het jullie niet na! Wat een prestatie!