Hoe sterk zijn de eenzame fietsers....?

19 juli 2016 - Triacastela, Spanje

We sluiten de dag af met een heerlijke maaltijd. Onze Russische gastheer (hij vangt eerst 7 forellen uit de vijver) en gastvrouw (zij kan heerlijk koken) verwennen de 7 gasten (Frankrijk, België, Koeweit, Italië en Nederland). Het is gezellig aan tafel. De volgende ochtend is er ontbijt met pancakes voor we vertrekken voor een zware dag met de klim naar de top van de Cebreiro (1300 meter hoog) en de top van de Alto do Poio (1335 meter hoog) op het programma. Deze klim is te vergelijken met de Roelandspas (Pyreneeën). Om 7 uur beginnen we en het is erg stil op de weg. We zijn echt de enige fietsers en ook autoverkeer is er nauwelijks. We klimmen gestaag en om 10 uur zijn we boven op de eerste berg. Een uur later hebben we de tweede bedwongen. Het ging niet altijd heel eenvoudig (vooral de kilometers met een stijgingspercentage van 9% vallen ons zwaar), maar we doen het toch maar! Boven op het terras bij de Alto do Poio komen er  na een poosje nog meer fietsers boven. We voelen ons dus best wel sterk! Daar besluiten we de afdaling van 12 kilometer er maar achteraan te doen. Dat is echt genieten; de weg is breed, er staat een heerlijk windje en binnen een mum van tijd zijn we beneden in Triacastela. Vandaag dus 42 kilometer gedaan en dat maakt dat we er nog maar 147 kilometer hoeven te doen. Nog geen 30 kilometer meer per dag.  Nog 5 dagen en we zijn in Santiago!

1. Bert en toos eestermans:
    19 juli 2016
    Hai dames jullie gaan dus nu aftellen met 5 4 3 2 1 dag te gaan
    geweldige prestatie mooie verhalen leuke fotos wat ,n kanjers zijn jullie, dat gaan jullie DIK EN DUBBEL redden hoor!
    met zulke lekkere vis op je bord. goede trip verder en gr van;
    Bert Toos
  2. Jenny:
    19 juli 2016
    Zet 'm op met de laatste loodjes he! 1-2- hatsjiekiedeee!
    Hopelijk zijn de 30 km per dag niet loodrecht omhoog. Geniet nog van al het moois wat jullie zien en van de nationaliteiten die jullie tegenkomen. xx
  3. Jos Bierens:
    20 juli 2016
    Geweldig gedaan dames! Dat zijn inderdaad twee serieuze puisten. Nu nog even doortrappen en dan is het plein voor jullie. Komen Jim en Kees jullie de gladiolen aanreiken? Jullie hebben het dik verdiend!
  4. Toon Reijnders:
    20 juli 2016
    Kun je die laatste 147 km niet gewoon in één dag doen?
    Dan ben je er morgen al en kun je lekker lang uitrusten.
    Maar echt top van jullie. En een prachtig reisverslag.
    Alsof ik er zelf bij ben!
  5. Marleen Ligthart:
    21 juli 2016
    Hanny y Coby! Hoe zit dat nou met het feest en kerkbezoek in Santiago? Op naar Oporto, eerst 'n tochtje op de Douro-zeilboot en daarna naar de proeverij! En meteen overschakelen naar Portugees praten! Goed weekend! Vg M