Als god in Spanje...

18 juli 2016 - Ambasmestas, Spanje

Wat is het warm in de spiksplinternieuwe herberg. Boven op de berg is hij gebouwd, compleet met zwembad, hotel en restaurant. Nadeel is wel dat we net boven het terras van het restaurant slapen. Om kwart over 11 worden er nog luide gesprekken gevoerd.    Maar goed, uiteindelijk houdt dat ook op. Om 6 uur staan we op, want het belooft een zeer warme dag te worden. Die start met een afdaling van 10 kilometer mét onze helm op en dat doen we in 15 minuten. Vervolgens fietsen we door Ponferrada. Bij een fietsenmaker laten we onze remblokjes controleren en de banden oppompen. Lekker gevoel als het materiaal helemaal in orde is! Ponferrada heeft een oude binnenstad met een mooi kasteel. Onze tocht gaat verder naar Villafranca del Bierzo met heuvels, maar ook redelijk vlakke wegen. Het gaat echt super vandaag en om half 11 zijn we eigenlijk al op de plaats van bestemming. Daar besluiten we om er 12 kilometer aan te plakken tot Ambasmestas. De laatste kilometers zijn zwaar, want de temperatuur is weer dik boven de 30 graden. Op zoek naar een auberge zien we een vrouw naar ons wenken. Ze heeft een kleine auberge met een visvijver, een zwembadje, een grote tuin en heerlijke ligstoelen.  En een twee persoons kamer, ook altijd fijn voor de nachtrust. Ze verwelkomt ons met eigengemaakte appelsap en laat ons even afkoelen in het zwembadje. Vanavond krijgen we zelfgevangen vis uit de vijver en nu maakt ze een lichte lunch voor ons. Heerlijk liggen we in de tuin, op de achtergrond horen we de koeien met de bellen.We voelen ons als god in Frankrijk (of Spanje)!