De Pyreneeën in het klein!

29 juni 2016 - Lacanau, Frankrijk

We hebben gisterenavond afgesproken niet in het hotel te ontbijten. We vonden de prijs nogal hoog voor wat je gewoonlijk in een Frans hotel krijgt. Maar vanmorgen regent het als we weg willen gaan en dus gaan we alsnog voor het ontbijt. En het is gewoon zeer uitgebreid en luxe. Ons vooroordeel is meteen afgestraft. We rekenen even af en tot onze verrassing staan er twee monteurs aan de bar met een pilsje. Het is half negen in de ochtend! Een ongekend record.... Als we vertrekken is het inmiddels droog. Na 10 kilometer gaan we even een dorpje in voor een bakje koffie. Daar worden we naar het verkeerde fietspad gestuurd en dat terwijl er wel de routeaanwijzingen van Saint Jacques te zien zijn......Prachtig door de bossen, maar het lijken de Pyreneeën wel in het klein! En uiteindelijk rijden we ook nog eens 22 kilometer om, terwijl we heerlijk vlak hadden kunnen fietsen. Dom, dom, dom....Toch voelen we ons de hele dag meer een vakantieganger dan een pelgrim. De zee is in de buurt, de temperatuur is heerlijk om te fietsen (al is het overwegend zwaar bewolkt) en tijdens de lunch zitten we heerlijk in het bos. In het begin komen we nog wel de nodige zwaarbepakte fietsers tegen, maar vanmiddag is het opmerkelijk stil op de route. Gisteren hebben we voor het eerst via booking.com een kamer vastgelegd en we dachten eigenlijk dat het niet veel van bijzonders was. Maar het is helemaal fantastisch, vlak aan zee. Al met al zijn we dus nog steeds aan het GENIETEN (ja, echt met hoofdletters!) Straks even naar het strand om te eten! Vandaag weer 85 kilometer gefietst, dus dat hebben we wel verdiend!

Na 19 dagen zijn we op de helft!!!! Maar dat geeft ons wat meer marge voor het tweede gedeelte van de tocht, dat toch echt het zwaarste stuk is. Ons doel is nog steeds om op 24 juli aan te komen in Santiago, omdat op 25 juli een feestdag is! Daar hebben we nu nog 25 dagen voor. Dat gaat ons dus zeker lukken, met voldoende ruimte om de mooie steden te bezichtigen.

1. Kees:
    29 juni 2016
    Proficiat! De helft zit er op, volgens mijn berekening! Goed gedaan dames! Groetjes, Kees.
  2. Frans:
    29 juni 2016
    Ook wij volgen jullie 'op de voet'. Mooie verhalen over bijzondere belevenissen. Bijzondere prestatie !
  3. Ad kimenai:
    Hallo levensgenieters,
    Jullie schrijven nu genieten met hoofdletters, Nou deze komt nog FANTASTISCH. succes.
    Groeten
    Ad
  4. Ad van Oosterhout:
    30 juni 2016
    Mooie verhalen en je beleeft nog eens wat, ik blijf jullie op de voet volgen, nog veel succes voor de andere helft. Groetjes
  5. Jan vd schoof:
    30 juni 2016
    Het gaat heel meisjes. Leuke verhalen zelfs met blote heren op een fiets. Moet niet gekker worden. Veel plezier en genieten maar. Succes gr jan en sanny