Tegenwind en omwegen...

13 juni 2016 - Doornik, België

Klokslag half 9 vertrekken we in Ninove Pollare. Het is droog en de temperatuur is best oké (18 graden). We fietsen langs de Dender en komen na een stevige klim aan in het centrum van Geraardsbergen. We vinden een leuk cafeetje en zitten gezellig, onder het genot van een matsentaart, een uurtje ons blog bij te werken. Daarna richting Tournai. Jeetje wat een wind en heel de dag pal op kop! En dan ook nog een zeer heuvelachtig traject. En dan rijden we ook nog een paar keer fout. Onderweg zijn alle cafeetjes dicht helaas, het is maandag... Om 5 uur komen we aan bij een jeugdherberg in Tournai en daar overnachten we. Even een hapje eten in de stad en België loopt ondertussen uit voor de voetbalmatch.... Wij zullen het eind van de wedstrijd niet halen na 70 kilometer en 396 hoogtemeters!!

1. Jos Bierens:
    13 juni 2016
    Hoi Hanny en Coby, oude tijden herleven. Wat leuk om jullie nu te volgen. Iedere dag is een geschenk naar jullie prachtige reisdoel. Hebben jullie in Geraardsbergen De Muur gezien of gevoeld? Fiets met plezier. Toi, toi, toi.
  2. Sander en Merijn en Teun:
    13 juni 2016
    Knap gedaan, oma! Op naar Frankrijk en het lekkere weer!
  3. Dorothé:
    14 juni 2016
    Vandaag richting Frankrijk het mooie weer tegemoet. Weer heel veel plezier en hopelijk wat minder tegenwind! Succes!!!
  4. Rita:
    14 juni 2016
    Wat leuk om jullie te volgen en heb veel respect voor jullie. Veel plezier samen. Succes!