Niet te geloven!

24 juni 2016 - Ports, Frankrijk

Gisteren heerlijk gegeten bij de nonnen. Het is apart om eerst in het Frans, daarna in het Pools en vervolgens in het Nederlands te bidden. Daarna gezellig gekletst met onze tafelgenoten uit Polen (echtpaar dat van Polen naar Santiago wandelt), een Fransman (wandelt ook naar Santiago) een vader en zoon uit Brussel (gaan in etappes op de fiets naar Santiago). Het geloof speelt een grote rol bij onze tafelgenoten. Na het sobere ontbijt op weg voor de volgende etappe. Het weer is top (half bewolkt en ongeveer 25 graden)! We hebben een paar kleine klimmetjes en een stevige tot 14%. Ongelofelijk, maar we hebben hem gehaald! Nog 10 kilometer te gaan en de band van Coby lijkt langzaam leeg te lopen. Bij een ouder echtpaar gevraagd of ze een fietspomp hebben. De man komt met een hele pompinstallatie aanlopen, maar het past niet helemaal. Gevolg heel de band leeg. Geen fietsenmaker in de buurt. Maar misschien kunnen we een paar huizen verderop wel slapen. Er naar toe gelopen, maar niemand thuis. Het huis ernaast maait iemand het gazon, hij wil wel even bellen naar de eigenaar. Geen probleem, we mogen er slapen en om half 6 is de eigenaar thuis van het werk (het is dan half 4). Ga maar vast lekker in de tuin en maak het jezelf gemakkelijk! Hanny heeft ondertussen de band geplakt, niet te geloven het is haar gelukt! Om half 6 komt mevrouw thuis en 5 minuten later haar man.Ze moeten beiden naar een feest. Een snelle rondleiding door het huis volgt, we mogen alles gebruiken, de koelkast staat vol... ga lekker voor jezelf koken! Niet te geloven!!! We weten niet wanneer ze thuis komen, maar dat doet er ook niet toe. Wij passen wel op de hond en de vier katten! De volgende morgen vertelt zij na het ontbijt dat het gratis is. Ze doet dit gewoon vrijwillig!

1. Sander en Merijn en Teun:
    25 juni 2016
    Geniet van jullie reis en verblijf! ! Groetjes Nanda en Sander
  2. Jan vd schoof:
    25 juni 2016
    Goed zo Hannie. Eindelijk een vrouw die nog ouderwets een band kan plskken. Daar houde eij in midden van . Groetjes jan