Hoeveel geluk kan je hebben?

25 juni 2016 - Poitiers, Frankrijk

Na ons geheel gratis verblijf in Pussigny zijn we op weg gegaan naar Poitiers. Een kleine 58 kilometer te gaan! De band van Coby is nog heel, maar staat niet erg hard. Dat valt ook niet mee met een mini pompje. Onderweg heeft een oudere man nog met een wat grotere pomp extra lucht gegeven, maar het voelde toch niet goed. Bij Châtellerault zijn we omgereden naar de Decathlon. Daar hebben ze onze fietsen helemaal gecontroleerd. De band was prima geplakt (hulde Hanny!) en bij beide fietsen zijn de remblokjes vervangen. Helemaal klaar voor de verdere tocht naar Santiago. Tijdens een pauze in een park vergeet Coby haar Garmin op een bankje. Zeker 6 kilometer verderop ontdekt zij dat. Ze vindt het super erg, want dit is haar cadeau van haar 25 jarig jubileum bij Brabant Water. Terug gefietst en hij ligt er nog! Hoeveel geluk kan je hebben! Met al dat omrijden en terug rijden komen we na 72 kilometer in Poitiers aan. Enkele stevige klimmen zaten in het parcours, maar met het heerlijke weer (25 graden en half bewolkt) is dat prima te doen. Deze nacht slapen we in een Diaconessenhuis midden in de stad. We zijn vroeg, dus we kunnen een wandeling maken naar het centrum met zijn prachtige kathedraal.

Terugkijkend op 15 dagen fietsen zijn we tot de volgende conclusies gekomen: Fransen zijn erg behulpzaam en met steenkolen frans,engels,duits,spaans én met handen en voeten krijg je alles voor elkaar! Ook fietsen we best vaak om: ons blog geeft maar 765km aan: volgens het routeboekje hebben we 869km gefietst: en volgens onze kilometertellers hebben we al 983km!! gefietst

1. Jos Bierens:
    25 juni 2016
    Inderdaad Coby en Hanny, er gebeuren op zo'n reis altijd onverwachte dingen. Jullie lossen dat prima op. Zie ook op de foto's dat jullie er in blijven geloven. En dan gaat het jullie zeker lukken. Kersen waren ook onze favoriete fruit. Heerlijk. De weersvoruitzichten zijn volgens Mij goed. Tot slot: niet onnodig remmen... kost remblokjes.
  2. Dorothé:
    25 juni 2016
    Super trots op jullie, jullie gaan hartstikke goed. Echt fijn dat de Garmin er nog lag, zou toch vervelend zijn geweest. Weer heel veel plezier en succes in week 3.
  3. Irene:
    25 juni 2016
    Net terug van vakantie (net zoveel regen gehad als jullie en nog een dotje meer volgens mij..) en heb nu alle reisverhalen achter elkaar gelezen en de foto's bekeken. Het is een groot avontuur!! Ik kwijl er bijna van zo leuk vind ik het te lezen. Zou zo jullie plaatsen willen innemen. Die regen zou ik voor lief nemen. Ik herken zoveel van wat jullie schrijven over cafe-bezoekers die helpen een slaapplaats te zoeken, mensen die je een slaapplaats aanbieden of je een bakje koffie geven. En het wordt alleen maar leuker hoor! Heel veel plezier nog. Geniet van alles wat jullie meemaken en laat ons maar meegenieten. Groetjes, Irene
  4. Marijke Romme:
    26 juni 2016
    Hé stoere meiden!!!!
    Wat leuk om jullie belevenissen te volgen. Het ziet er allemaal heel ontspannen uit op de foto's. Maar die hellingen oei........ Veel plezier samen. Ik wilde vroeger ook non worden........enne, heb ik iets gemist ?
  5. Monique van Praat:
    26 juni 2016
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie beleven van alles zeg! Super fijn dat de mensen zo gastvrij zijn. Hou vol en geniet er vooral ook van!