Ze komen eraan!

3 juli 2016 - Saint-Palais, Frankrijk

In Dax hebben we voor het eerst met meerdere pelgrims op een kamer geslapen. Tja, sommige kunnen erg snurken, gaan midden in de nacht naar de WC (Hanny), staan al om 6.15 uur op..... En dan ligt Coby ook nog eens op een bed dat zijn beste tijd heeft gehad! Dus voor een goede nachtrust moet je daar niet zijn. Maar om gezellig 's avonds rosé te drinken en verhalen met elkaar uit te wisselen weer wel! Dus we blijven het gewoon doen. Gevolg is wel dat we heel vroeg op de fiets zitten. Niet verkeerd als je Dax moet doorkruisen en gelukkig is het zondag! Dat gaat dus redelijk vlotjes en snel hebben we al de eerste klim van 1 kilometer van 9%. Een paar kilometer verder is er een van 3 kilometer lang van 6%. Maar we draaien onze hand er niet meer voor om. De conditie is toegenomen en de benen zijn sterk. Boven op de top spreken we een Nederlandse man, die nu al een aantal jaren een B&B heeft in Frankrijk. Erg gezellig! Het is zonnig en langzaam gaat de temperatuur naar 30 graden. De route is zeer heuvelachtig en in de verte liggen de Pyreneeën. Rond 14.30 uur hebben we 68 kilometer afgelegd en besluiten we te slapen in de volgende gîte. Ook hier meerdere pelgrims, maar we hebben wel een twee persoonskamer deze keer. Even bijslapen dus! Morgen komen we na 40 kilometer in Saint Jean-Pied-de-Port. Daar starten veel lopers en is het begin van de Pyreneeen. We besluiten dan een korte rit te doen en de stad te bekijken. Helemaal uitgerust kunnen we dan aan de Pyreneeën beginnen. We hebben er zin in!!'

1. Kees:
    3 juli 2016
    Toi Toi Toi!Hup Han & Coby, op naar de Pyreneeën! Maar eenmaal boven is het gewoon weer naar beneden! Succes en goed weer!
    Groetjes, Kees.
  2. Jos Bierens:
    3 juli 2016
    Het gaat voortreffelijk lees ik. Fijn om te lezen. Dinsdag gaat dan voor jullie de echte Camino beginnen. De Spaanse route ademt een en al Camino. Je ziet op de gekste plaatsen de Jacobsschelp in beeld. Voor het oog is het landschap in dit deel van de route ook veel mooier en vaak heerlijk warm weer. Succes!