Kort en heftig!

4 juli 2016 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Vannacht hebben we prima geslapen in een refuge, die door vrijwilligers wordt geleid. Ze zijn vriendelijk, maar niet echt hartelijk. Alles moet wel volgens hun regeltjes. Het ontbijt is karig, terwijl zij zelf wel uitgebreid eten. Och ja, zulke dingen horen er ook bij. Er is wel een wasmachine, zodat we alles heerlijk kunnen wassen. Om half 8 al op de fiets voor een tocht van 31 kilometer naar Saint Jean-Pied-de-Port. Een makkie, zou je zeggen. Wat valt dat tegen. Er zitten vele verraderlijke (en soms erg lange) klimmen in met een tot wel 13 %. En na 25 kilometer nog steeds geen koffie. Wat ben je dan blij dat je na weer een heftige klim ineens een houten gebouwtje ziet met gratis koffie en yoghurt. Echt HEERLIJK! Daar hebben we nogal wat wandelaars ontmoet. Om half een zijn we al in Saint Jean-Pied-de-Port aangekomen en informatie opgehaald bij een speciaal bureau voor de camino. De pelgrims lopen af en aan, erg druk is het hier! Ook erg veel toeristen. We hebben een leuke slaapplaats midden in het straatje waar het allemaal te doen is. Nu even uitrusten in de tuin en straks op zoek naar een pelgrimsmaal. Natuurlijk moeten we ook nog proviand inslaan voor de grote dag, want morgen moet het echt gebeuren. We horen dat er onweer wordt voorspeld, maar dat wachten we nog maar even af. Desnoods stellen we het een dagje uit, zoveel marge hebben we wel!

1. Diana:
    4 juli 2016
    Wat leuk om elke dag jullie verhaal te lezen. Je krijgt het gevoel of je zelf de tocht maakt. Veel succes met de klimmen die er aan komen.
  2. Peter Tax:
    4 juli 2016
    Buen viaje continua senoras!
  3. Robert gheysens:
    hey Coby,
    examens zijn achter de rug, (en met goed resultaat !)
    nu heb ik tijd om al jullie verhalen door te nemen.
    heel leuk om jullie zo te kunnen volgen, (en met mooie prentjes)
    't beste nog en
    bon courage
    bert
  4. Anki:
    4 juli 2016
    Hallo dames!!! Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen! Inderdaad alsof we allemaal mee fietsen! En wat is Frankrijk toch leuk! Mooie typisch Franse plaatjes die we te zien krijgen. Fijn dat alles zo voorspoedig gaat. Hopelijk blijft dat zo!
    Veel trapkracht gewenst en geniet!

Dikke kus, Anki
  5. Ria:
    4 juli 2016
    ik ben echt trots op jullie en wens voor de rest van de reis weinig regen,(alleen s nachts) wind mee, milde temperatuur en een lachend zonnetje. en dat alles zonder "pp" (=platte pneu)
    groetjes uit zonnig abtwil ria