Koud, maar overweldigend mooi!

12 juli 2016 - Burgos, Spanje

De dag eindigt gisteren met een maaltijd uit de gaarkeuken en het is voor het eerst tijdens onze reis van mindere kwaliteit. Maar als je honger hebt eet je alles. Omdat het koud is gaat iedereen vroeg naar bed. In onze zaal slapen wij beiden op het bovenste bed en die zijn gammel. Op onze leeftijd moet je eigenlijk niet meer hoeven klimmen, maar ja... Bij iedere beweging piept het bed of het ieder moment kan inzakken. Tot grote hilariteit van iedereen, rondom ons zijn heel veel Zweden en we hebben het best gezellig. We slapen tot kwart over 4 redelijk. Dan vertrekken de eerste lopers, het moet niet gekker worden. Wij gaan als laatste weg en zitten om half 7 op onze fiets. Een kort ritje met maar twee heuvels (een wel van 14%) tot aan Burgos. Maar wat hebben we het koud! Onze warme kleding is terug naar Nederland gestuurd, want het is toch altijd bloedwarm in Spanje? Nu, vandaag en morgen niet! Het wordt vannacht 6 graden. In Burgos mogen we om 12 uur gelukkig in de refugo van 150 bedden. Geen grote slaapzaal dit keer, maar eigen stukjes van vier man. Helemaal top en de regel is dat je pas om 5 uur mag vertrekken. Dat wordt uitslapen! Na een warme douche gaan we Burgos bekijken. Eerst de kathedraal: werkelijk overweldigend mooi. Coby komt nog een collega studente van de Kunstacademie tegen, wat is de wereld toch klein. Als we weer buiten komen schijnt warempel de zon. Lunchen op het terras en daarna schrijven we dit verhaal onder het genot van een wijntje. Daarna gaan we Burgos verder bekijken.

1. Leo Eestermans:
    12 juli 2016
    Zozo,weer een stuk verder. Het gaat de goeie kant op. Maar pas wel op met al die wijn dames, het einddoel is nog niet in zicht hoor. Hahaha. ....
    Succes verder en groetjes. .......
  2. Inge:
    12 juli 2016
    Wat leuk om telkens jullie verhalen te lezen. Wat een beleving! Succes met de verdere tocht.
  3. Koos schenk:
    12 juli 2016
    Knap dat jullie deze reis op de fiets ondernemen!! Veel plezier. Succes verder met de reis. Groeten Koos.
  4. Corne Haarbosch:
    13 juli 2016
    Wat een mooie verhalen en super ervaring!
    Succes en plezier voor het "laatste" deel.