Er zijn vele wegen die naar Estépar leiden...

13 juli 2016 - Castrojeriz, Spanje

Burgos is afgesloten met een pelgrimsmaaltijd op het plein voor de kathedraal. Daarna naar de refugo om nog wat te lezen en om 10 uur de oogjes dicht te doen. Nou dat wilde niet echt lukken. Tot half 1 houdt een snurkconcert ons wakker. Om 5 uur loopt de refugo weer leeg en wij starten langzaam op met een ontbijtje in het café tegenover de refugo. Om half 7 zitten we op de fiets en het is koud!!! Nu zorgen dat we Burgos uitkomen en dat is altijd even een puzzel bij een grote stad Het lijkt goed te gaan tot we een route aanwijzing krijgen, die niet lijkt te kloppen met de verkeerssituatie. Een voorbijganger wijst de weg. Een stuk verderop klopt het weer niet, maar ook nu beweert een voorbijganger dat het goed gaat. Uiteindelijk komen we bij een snelweg en kunnen we geen kant meer op. Wel zien we de wandelaars lopen, maar die hebben een andere route dan wij. Uiteindelijk moeten we wel hun pad volgen tot Estépar, omdat we onze route anders niet kunnen oppakken. Nou dat hebben we geweten! Kilometers stijgen en dalen over een kiezelstenen pad. Uiteindelijk hebben we 10 kilometer omgereden. Dankzij een echtpaar uit Vorden zijn we weer op de juiste route beland. En dan gaat het weer prima en fietsen we, ondanks de zeer harde wind (die we soms tegen en soms schuin achter hebben), vlotjes naar Castrojeriz. We hebben 60 kilometer op de teller staan en zagen  net een bord dat we nog 500 kilometer te gaan hebben. In Castrojeriz slapen we in een relatief kleine refugo met tuin en (zwem)badje. Heerlijk toch, we gaan lekker relaxen! Voor het eten wordt gezorgd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hilde:
    13 juli 2016
    Hoi Coby en Hanny wat een mooi verhaal om te lezen (sinds vandaag krijg ik ook de updates in mijn mail). Jullie genieten met volle teugen dat straalt ervan af, ondanks de harde wind ;-). Geniet ervan nog 500 km te gaan, hi hi hi!
    Groeten,
    hilde
  2. Leo Eestermans:
    13 juli 2016
    Nou pelgrimmers, de laatste kilometers gaat ook lukken toch. En een beetje afzien hoort erbij.........Wij stikken van de regen, is ook afzien. Hahaha, goedbedoeld grapje. We gaan nou zelf maar eens een kerske aansteken denk. Veel succes met het leste stukje van 500 km. Zo gepiept. .....Groetjes
  3. Dorothé:
    13 juli 2016
    Nog 500 km, nou die fietsen jullie er ook nog wel even bij ;-). Hopelijk een goede nachtrust vandaag, en morgen weer fris en fruitig verder, veel plezier!!
  4. Ma Akkermans:
    13 juli 2016
    Coby en Hanny op na het doel jullie komen er wel ondanks kiezel pad
    het is toch een pelgrim roette ik kijk elke dag uit na jullie verslag vindt het geweldig groetjes MA
  5. Ad van Oosterhout:
    13 juli 2016
    Als je deze tocht al zover getrotseerd heb zullen deze 500 kilometer jullie ook wel lukken, ik wens jullie heel veel succes.
  6. Kees:
    Hallo Meiden,
    Het schiet al lekker op hè? Die 500 km doen jullie op je sloffen, nietwaar? Het wordt nog een hele mooie maar pittige route; geniet er maar weer van!

Groetjes, Kees.
  7. Tien:
    13 juli 2016
    Coby en Han, nog even doorbijten, en trappen. Ook Ma geniet van jullie verhalen.
    Groetjes
    Tien
  8. Elly:
    14 juli 2016
    Hoi Coby en Hanny,
    Er zijn veel wegen die naar Estepar lijden of leiden;)
    Uit jullie verhalen blijkt dat jullie het niet altijd even gemakkelijk hebben en toch straalt de positiviteit ervan af. Zo knap van jullie beiden. Ook het verschil tussen Frankrijk en Spanje qua cultuur, natuur proef je uit jullie verhalen. Prachtig.Heel veel kracht en plezier de laatste 500 Km. Zet m op meiden!!!
  9. Bert en toos eestermans:
    14 juli 2016
    Knap hoor dames wat jullie klaarmaken,het gaat jullie gewoon helemaal lukken de laatste 500 km toppy hoor.
    ( PETJE AF) gr bert en toos