Langs de Loire

22 juni 2016 - Prunay-Cassereau, Frankrijk

Na een heerlijke avond in Châteaudun met live muziek op het plein zijn we de volgende ochtend vroeg vertrokken. Om 8 uur zitten we al op de fiets en bij de eerste bakker slaan we ons ontbijt in. Op een rustig plekje hebben we dat meteen op gegeten. De zon staat hoog aan de hemel en het wordt een warme dag. Maar we fietsen in het begin vooral langs de Loire en door bossen. Ook is het redelijk vlak. Een mooi gebied dat bekend staat om zijn vele kastelen. Het wordt gedurende de dag wel erg warm, maar na al die regen mogen we eigenlijk niet klagen. In de middag krijgen we een paar stevige klimmen en hebben we rond 15 uur toch al ruim 70 kilometer er op zitten. De gîte die we op het oog hebben zit vol, maar gelukkig weet die mevrouw een ander adresje. Prachtig huis van een mevrouw, die aan beeldhouwen doet vermoeden wij. Zo mooi ingericht, we slapen in een soort bedstee in brocante stijl. Ze kookt biologisch voor ons. Wat kan een koele eigen gemaakte appelsap heerlijk zijn na een dag zwoegen in de hete zon! Lekker eten in haar prachtige tuin. Natuurlijk heeft zij geen WIFI, dat zou ook niet passen bij haar. Daarom nu op een terras (uit de zon) ons verhaal.

1. Nel Eestermans vanGinneken:
    23 juni 2016
    Hoi Coby en Hanny,
    Mooie verhalen hoor,je komt zo overal,alleen jammer van het weer.Maar jullie zijn optimisten en genieten overal van.Hele mooie foto's ook.Geniet er maar van en ik wens jullie nog mooie dagen toe.Groetjes Nel.
  2. Peter tax:
    23 juni 2016
    Hoi Coby en Hanny,
    Geweldig om te lezen hoe goed het met jullie gaat. Al lekker op weg. Veel succes verder. Groetjes Peter en José