Een pittige dag!

26 juni 2016 - Melle, Frankrijk

Na ons vertrek in Poitiers is het direct klimmen en dalen. En dat is eigenlijk het grootste deel van de dag zo doorgegaan. Voeg daar nog een stevige tegenwind bij en dan kan je wel stellen dat het een pittig dagje is. Voordeel is wel dat de temperatuur niet te hoog is (rond 22 graden) en de bewolking steeds meer toeneemt. Even denken we nog dat het gaat regenen, maar dat blijft uit. Op een gegeven moment fietsen we zo maar tegen een herdenking aan. Midden in de velden, geen stad in de buurt. Een koor staat prachtig te zingen. Na afloop staan er lange tafels klaar met rosé. In Frankrijk gaat niets zonder drank. Op een terras in Lezay vragen we om een broodje, maar helaas het is te druk met gasten. Waarschijnlijk vindt ze het zielig voor ons, want even later komt ze met een heel bordje vol cake aanlopen. Ook prima, honger toch een beetje gestild! Rond half vier komen we aan in Melle. We slapen in een B&B, bij een gepensioneerde architect. Vol trots leidt hij ons rond in zijn huis (hij tekent en schildert en zijn huis hangt er vol van) en idoor zijn tuin. Deze staat vol met allerlei fruit en groenten. Pluk maar wat je wilt, mijn huis is jullie huis... Aan tafel drinken we zelfgemaakte appelsap en bespreken we in het Engels de politiek (Brexit). Straks gaan we Melle bezichtigen en een hapje eten. 68 kilometer op de teller en dit keer zonder omrijden!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Elly:
    27 juni 2016
    Hallo Coby en Hanny,

Wat zijn jullie kanjers. Het ziet er op de foto's relaxed uit maar ondertussen hebben jullie al wel zo'n 1000 km in de benen.
    Jullie reisverhalen en foto's halen herinneringen boven. Vooral langs de Loire, St Catharine de Fierbois, onze eerste vakantie met jullie Coby!! Houdt vol dames en blijf aub jullie belevenissen delen. Ik kijk alweer uit naar de volgende dag. Liefs Elly en Cees, Nick Else-Miek, Julie en Jordi
  2. Ad kimenai:
    27 juni 2016
    Hallo dames,
    Knappe prestatie die jullie tot nu toe hebben neergezet.
    'T is elke dag weer genieten van jullie verhalen en foto's.
    Klinkt bekend. Vooral de onmoetingen met onbekende mensen.
    Ga zo door en nog veel plezier met jullie tocht.
    Groeten
    Ad
  3. Toon Reijnders:
    28 juni 2016
    Poitiers. Diverse keren overnacht op onze reis naar / van Portugal.
    Prachtige verhalen. Kei leuk om ze te lezen.

Groeten van Toon.
  4. Peter Tax:
    29 juni 2016
    Hoi Coby en Hanny, gewoon meedrinken voortaan, want de Franse vrouwen worden het oudste van alle Europese vrouwen!
    Groetjes Peter