De eerste speldenprikken....

19 juni 2016 - Épône, Frankrijk

We vertrekken na ons biologische ontbijt, op weg naar een dag met de nodige klimmetjes. Na een uurtje gaan we weer voor onze eerste Franse cappuccino. Verwonderd zien we dat de bar vol staat en er al de nodige biertjes en wijn doorheen gaan. Het is pas half 10! Dan hebben we onze eerste klim van 3 kilometer met een stijgingspercentage tot 7% er al op zitten. Poeh! Net weer op de fiets worden we ingehaald door Bernhard uit Eemnes. Gezellig maken we een praatje. Bernhard is al 8 keer naar Santiago gefietst en nu gaat hij weer daar naar toe om vervolgens naar Malaga door te fietsen. Ongetraind (hij had maar 600 kilometer gefietst vooraf) merkte hij toch wel dat hij wat ouder werd (hij is 73) en kon hij maar 135 kilometer per dag meer aan... Vandaag kwamen de eerste speldenprikken, volgens Bernhard. We hebben elkaar even aangekeken en maar even niets gezegd! Die speldenprikken zijn toch al best stevig: twee klimmen van ongeveer 700 meter van 10% en verder op de dag kwamen we nog een klim van drie kilometer tegen van 5 tot 7%... Zo zie je maar dat iedereen door zijn eigen bril kijkt. Het goede nieuws is wel dat we ze allemaal gehaald hebben zonder te stoppen, we zijn trots op onszelf. 58 kilometers weggetrapt in een zeer heuvelachtig landschap. We overnachten in een hotelletje in Épône op de hoogte van Parijs)!

1. Wendy:
    Hoi Coby en Hanny!

Wat leuk dat jullie mijn vader zijn tegen gekomen en dat jullie nu in hetzelfde hotel zitten! Ik hoop dat jullie vanavond nog een restaurant hebben kunnen vinden? Bernhard vertelde al dat erg lastig was op het moment! Heel veel plezier met jullie Camino, en ik ga jullie volgen!

Groetjes uit Eemnes

Wendy
  2. Marleen Ligthart:
    19 juni 2016
    9% naar beneden, 'n peulenschilletje??
  3. Toos Eestermans:
    19 juni 2016
    hoi Coby en Hanny. Mooie Foto's leuke verhale. dat wordt straks een mooi fotoboek. Groetkes
  4. Jos Bierens:
    19 juni 2016
    Hoi Hanny en Coby, elke keer leuk om een nieuw reisverhaal te lezen. Ook de foto's zijn zeker de moeite waard om te bekijken. Blijven doen dus. Wat betreft de heuvels/bergen het volgende. Last je niet gek maken door anderen en blijf vooral rustig. Geniet ze!
  5. Wendy:
    20 juni 2016
    Hoi Coby en Hanny,

Jullie krijgen de groetjes van Bernhard, hij zit in chateaudun nu.

Ook voor jullie hoop ik dat het morgen wat beter weer is!
    Groetjes,

Wendy
  6. Kees:
    20 juni 2016
    Hoi Han en Coby,
    Na regen komt zonneschijn en met de behulpzame Fransen onderweg komen jullie er wel! Jullie genieten er van, ondanks wat tegenslag. Het lijkt wel een vakantiereisje met een gemiddelde van 55 Km per dag! Ik herken een aantal foto's van mijn trip naar Santiago en daar krijg ik wel een beetje heimwee van, want het was een geweldige ervaring. Jullie gaan de warmte tegemoet en ook wel tegenwind vanuit het westen, maar de spierballen groeien vanzelf onderweg! Ik hou jullie in de gaten en wens jullie een heerlijke reis naar het zuiden.
    Groetjes, Kees & Sietske.