Indruk gemaakt!!!

15 juli 2016 - León, Spanje

De middag en avond zijn afgesloten met een wandeling door Sahagún, boodschappen en het eten van een pizza onder het genot van een tinto de verano (wijn aangelengd met limoen en veel ijs). Terug in de refugo komen wij in een heel rustige slaapzaal. 6 bedden van de 30 zijn bezet. Maar eerst gaat het licht niet uit, het personeel blijft maar in de ruimte ernaast met pannen rammelen en onze Spaanse wielrenners zijn (zoals iedere Spanjaard) rumoerig. Om kwart over 11 is een van de twee nog met zijn vrouw aan het bellen. We horen hem praten over die Hollandaises die wel ochenta y ocho (88) kilometer hebben gefietst. We hebben blijkbaar indruk gemaakt, maar kan dat om half 10 niet worden verteld...? Om 7 uur de volgende ochtend zitten we weer op de fiets. Onze vrienden uit Spanje ook, maar wij zijn net iets eerder weg. We hebben ze niet meer gezien (we fietsen dus echt beter dan zij). Dit keer is het 7 graden, maar dat is nog steeds erg koud. Verschillende stops met thee en koffie moeten ons opwarmen. Na 66 kilometer zijn we in León. Nu zijn wij onder de indruk. Prachtige gebouwen, heel druk verkeer, een mooie binnenstad... We komen ogen tekort. Het is wel zoeken naar een refugo, maar uiteindelijk vinden we er een achter de kathedraal. Alleen de privé kamers zijn nog niet bezet en we besluiten onszelf te verwennen. Na de douche, onze was, het blog bijwerken en een heerlijk koel drankje gaan we dadelijk de stad bekijken. Het is pas 15 uur, dus nog tijd genoeg.

En om nu indruk op de lezers van ons blog te maken:

We hebben twee foto's toegevoegd van de laatste 340 kilometer, die we de komende 9 dagen moeten afleggen. We beginnen met de beroemde Cruz de Ferro, waar iedere pelgrim bij het kruis op de top zijn steentje achterlaat. Dit steentje staat symbool voor de "last" die je achter je wil laten om aan een nieuwe stap op je levensweg te beginnen. Daarna komen de laatste, zeer moeilijke 300 kilometer met alleen maar klimmen (en natuurlijk af en toe dalen). De beloning is de aankomst in Santiago!

1. José en Ad Brouwers:
    15 juli 2016
    Wij zijn net zo verrast als die Spanjaarden wij hebben ook gefietst in Frankrijk en dat was soms ook heftig maar wat jullie doen is toch wel heel erg knap, en het is ook leuk om de reisverhalen te lezen,we zijn nu weer terug in Holland,en hier fiets het toch wel lekker,nog heel veel plezier en geniet ervan,groeten,Jose en Ad
  2. Kees:
    15 juli 2016
    Wàt een fantastische reis hè? Kijken jullie even of mijn keitje uit Holland er nog tussen ligt?
    Wij gaan op vakantie en ik weet niet wanneer we weer online zijn komende dagen maar we blijven jullie in gedachten volgen!
    Goeie reis maar we hopen jullie verslagen nog vòòr Santiago nog te kunnen lezen..
    Groetjes, Kees & Sietske
  3. Els:
    15 juli 2016
    Wat een kanjers zijn jullie!
    Wat een bikkels zijn jullie!
    Wat hebben jullie afgezien!
    Wat hebben jullie mee gemaakt!
    Wat hebben jullie plezier gehad!
    En ik.......... ik heb genoten van jullie reisverhalen!
    Ik wens jullie een fijne eindspurt en een geweldige aankomst in Santiago de Compostella. Veel plezier en een dikke kus voor jullie beiden. Groetjes, Els en Jan