TROTS! De top gehaald!

5 juli 2016 - Roncesvalles, Spanje

Gisteren hebben we nog een gezellige middag gehad in ons hostel. Lekker in de tuin gezeten met Brian, een Canadees. Samen een fles rode wijn soldaat gemaakt. Verder zijn er nog drie Nederlandse vrouwen, die twee weken vrijwilligerswerk gaan doen in het klooster van Roncevalles. En daar gaan wij vandaag naar toe, 31 kilometer met een te overbruggen hoogte van 1057 meter. Om 7 uur zitten we op de fiets. Het is 17 graden en het miezert. Eigenlijk perfect weer, want de kleding droogt aan ons lichaam zoveel inspanning moeten we leveren. Het valt niet mee om zeker 20 kilometer tussen de 7 en 10 % te klimmen. Op het laatst staan we iedere 0,5 kilometer stil om uit te blazen. Ondertussen is de miezer veranderd in lichte regen en is de berg gehuld in dichte mist. Jammer voor het uitzicht, maar om te fietsen is het altijd nog beter dan met hoge temperaturen deze berg te moeten bedwingen. Uiteindelijk hebben we in 2,5 uur daadwerkelijk fietsen de berg beklommen en zijn we ontzettend trots op ons zelf. Om 14 uur mogen we in het klooster binnen, we hebben bed 115 en 116... dus dan weet je het wel! Maar dat maakt ons helemaal niets uit....we did it!!!!

1. Ad van Oosterhout:
    5 juli 2016
    Petje af dat heb je toch weer maar eens volbracht, ik ben trots op jullie
  2. Leo Eestermans:
    Hallo dames, het gaat nog steeds goed hè. Houwen zo........!
    Bij ons lijkt het herfstvakantie maar komend weekend gaat het gebeuren hoor, zon en 24 graden. Als we da mar gaan redden.......hihihi. een paar dagen mooi weer en een week onweer. Tis nie anders. Steek daar ook maar een kaarsje voor aan. Al wat helpt is meegenomen. ......toch?
    Groetjes en trap ze lekker verder......
    Leo en Marianne
  3. Kees:
    5 juli 2016
    Hartstikke goed gedaan meiden! Jammer van het weer maar jullie hebben het toch maar gedaan! Op naar de Meseta!
    Groetjes, Kees.
  4. Kim:
    5 juli 2016
    Joehoe! Goed geDaan hoor! Wij zijn trots op jullie.
    Geniet vd afdaling !
  5. Anki:
    5 juli 2016
    Hup oma!!! Nou, met deze prestatie mag ik eigenlijk geen oma zeggen! Superknap hoor! Wat zullen jullie je voldaan voelen! Ik ook, want ik mag groepn3 gaan doen volgend jaar! Vraag ik al 8 jaar om en nu mag het! Steeds meer energie om door te zetten! Kan van jullie leren!
    Succes verder!
  6. Irene:
    5 juli 2016
    Ik ben HEEL trots op jullie!!!!!!!
  7. Tien:
    Een SUPER prestatie. ik kan me het gevoel helemaal voorstellen.
    Groetjes
    Tien
  8. Els:
    7 juli 2016
    Hoi Hanny en Coby, Wat zijn jullie een kanjers! Gisteren heb ik voor het eerst jullie reisverhalen gelezen. Van het eerste tot het laatste bericht heb ik genoten van (en soms gelachen om) jullie ervaringen. Geweldig! Ik zou bijna jaloers worden op jullie. Maar ik moet er niet aan denken om zulke steile hellingen te moeten fietsen, dat gaat mij niet lukken. Ik wens jullie een behouden aankomst in Santiago de Compostella en nog heel veel plezier. Drie dikke zoenen van je oudste zus, natuurlijk ook voor Coby.