Vroege vogels

7 juli 2016 - Estella, Spanje

Wat was het warm gisterenmiddag en -avond. Eigenlijk is het na 12 uur niet verantwoord om nog grote inspanningen te doen. En bergen beklimmen zijn (een ieder geval voor ons) grote inspanningen. Eerst hebben we in onze refugo wat uitgerust, daarna een terrasje gepakt en in de avond hebben we in het plaatselijke café ons pelgrimsmenu gegeten. Samen met een Franse vrouw uit Montpellier. Ondertussen is onze refugo flink vol gelopen en uiteindelijk slapen we er met 9 personen. Wat is het warm! We besluiten de volgende ochtend om 06.00 uur te vertrekken en met 50 kilometer te gaan naar Estella kunnen we voor de grootste warmte binnen zijn. 's Nachts begint het te regenen en koelt het wat af. Toch stappen we op de fiets en het is heerlijk. Tot een uur of 11 gaat het super. Helaas rijden we op het laatst nog 8 kilometer verkeerd, soms staat de fietsroute wel erg onduidelijk aangegeven. Ook rijden we relatief veel langs de autowegen, jammer! Maar goed: Puente la Reina en Estella zijn prachtige steden met veel historie. Om 12 uur zijn we bij de refugo van Estella en hebben we de hele middag de tijd om te rusten, sangria te drinken (proost Kees!) en de stad te bekijken. Het bevalt erg goed om vroeg te beginnen! Dat houden we erin!

1. Wendy:
    7 juli 2016
    Beste Coby en Hanny!

Goed gedaan inmiddels in Spanje!! Nog even doorbijten jullie zijn er bijna! Wat een geweldig avontuur! Jullie krijgen deze aansporingen van Bernhard en natuurlijk ook van mij (zijn dochter) Bernhard is inmiddels SdC voorbij en in Portugal, morgen weer in Spanje! Dan nog een kleine 900 km naar zijn vakantie adres! Geniet van jullie reis! Het is over voor dat je het weet!! Hij volgt jullie op afstand! Als jullie hem willen volgen check zijn Facebook pagina; On The road again. Succes dames we houden jullie in de gate!!
  2. Karin Stap:
    7 juli 2016
    Hoi bikkels, wat een geweldige verhalen zeg! Jullie zijn dus al in Spanje beland! Lijkt me geweldig om al die verschillende mensen op je pad te ontmoeten. Ik vind het echt geweldig wat jullie doen Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Veel succes en vooral heel veel plezier samen!
  3. Marleen Ligthart:
    8 juli 2016
    Hai Hanny en Coby, elke dag 'n verrassing! Hoe gaat 't met 't Spaans? 't Verstaan en ' t spreken? Veel fietsplezier!! Vg M.